درویش تحت فشار ستاره های پرسپولیس واگذاری سهام تراکتور چقدر جدی است؟ استقبال استقلال و پرسپولیس از سقف بودجه باشگاه ها سرگیجه اوسمار از وضعیت بیرانوند و صادقی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی النصر و الهلال (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | فرار از شکست دقیقه نودی الهلال نام یک استقلالی و پرسپولیسی در پرونده فساد مس؟ پخش زنده بازی النصر و الهلال در لیگ عربستان (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بحران در بارسلونا| ژاوی می‌رود یا لاپورتا؟ افشای جزئیات جدید از فساد در پرونده مس رفسنجان| سکه‌های مشکوک! عزیزی خادم نمی‌تواند به فدراسیون فوتبال برگردد آپشن‌های سنگین آجورلو وتو شد مدیران فاسد برای همیشه از فوتبال محروم می‌شوند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی تراکتور و مس رفسنجان (۲۷ اردیبهشت) | نویدکیا به تراکتور هم رحم نکرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صعود طلایی‌پوشان به نیمه‌نهایی رئیس کمیته داوران و کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال برکنار شدند پخش زنده بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی تراکتور و مس رفسنجان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین توخل – بایرن مونیخ؛ دوباره جدی شد! سازمان بازرسی مانع پرداخت آپشن‌های دوره آجورلو
سرخط خبرها

آزمایش راستی‌آزمایی در آزمایشگاه

  • کد خبر: ۳۳۰۹۴
  • ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
آزمایش راستی‌آزمایی در آزمایشگاه
تعیین‌تکلیف استقلال و فولاد بعد از انجام آزمایش در آزمایشگاه امین فدراسیون صورت می گیرد.
علی‌بنی شیخ‌الاسلامی/ شهرآرانیوز - شب گذشته ۱۵ تیرماه دیدار پارس جنوبی - استقلال و نساجی- فولاد به‌دلیل حضورنیافتن تیم‌های میهمان، برگزار نشد؛ با این‌تفاوت که استقلال برای بازی با پارس جنوبی به عسلویه و درنهایت جم سفر نکرده بود، اما فولاد یک روز زودتر برای بازی وارد قائمشهر شد، ولی صبح روز بازی شمال را ترک کرد.
اما شب گذشته هم پارس جنوبی در میدان حاضر شد و هم تیم نساجی. تیم‌های داوری این ۲ دیدار هم در زمین مسابقه حاضر شدند و بعد از اجرای قوانین ابتدای بازی، سوت پایان مسابقه را به صدا درآوردند.
 
بر اساس قانون، نتیجه چنین‌بازی‌هایی را کمیته انضباطی به استناد گزارش داور و ناظر بازی اعلام می‌کند. نتیجه هم ۳ بر ۰ به ضرر تیمی است که در میدان حاضر نشده است! آخرین نمونه‌اش دیدار سپاهان - پرسپولیس بود که این‌بار به‌علت حضورنیافتن تیم میزبان بازی برگزار نشد. کمیته انضباطی نتیجه این بازی را ۳ بر ۰ به سود تیم پرسپولیس اعلام کرد و شکایت سپاهانی‌ها هم نتیجه‌بخش نبود و کمیته استیناف رأی صادره ازسوی کمیته انضباطی را تأیید کرد.
 
البته باید به این نکته اشاره کرد که سپاهان دیرتر از موعد تعیین‌شده برای برگزاری بازی در زمین حاضر شد و زمانی که هم وارد زمین شد، خیلی اشتیاقی برای بازی نداشت و بهانه سپاهانی‌ها برای حضور دیرهنگام در استادیوم، ممانعت تماشاگران از خروج آن‌ها از هتل بوده است! درحالی‌که نیروی انتظامی اصفهان دراین‌زمینه آماده هر گونه همکاری با باشگاه سپاهان بود و طبیعی است قصوری را متوجه خود نداند.


آیا استقلال و فولاد ۳ بر ۰ بازنده می‌شوند؟
سؤال مهم و اساسی این است که آیا تیم‌های استقلال و فولاد به‌دلیل حضورنیافتن در زمین، بازنده می‌شوند؟ نتیجه ۳ بر ۰ درصورتی به سود تیمی که در زمین بازی حاضر شده اعلام می‌شود که حاضرنشدن تیم مقابل، دلیل منطقی نداشته باشد. تیم‌های استقلال و فولاد می‌گویند بازیکنان کرونایی داشته‌اند؛ حتی بیش از ۲۵ درصد و براساس پروتکل تعیین‌شده ازسوی سازمان لیگ باید بازی‌های آن‌ها لغو می‌شده است، درحالی‌که سازمان لیگ اطلاعیه‌ای مبنی‌بر لغو ۲ بازی یادشده صادر نکرد و تا آخرین لحظه تیم داوری و نظارت ۲ بازی هم در شهر‌های جم و قائمشهر ماندند و مراسم ابتدای بازی را به جا آوردند. آخرین تصمیم اتخاذشده این است که بازیکنان استقلال و فولاد در یک آزمایشگاه محرمانه که ازسوی فدراسیون فوتبال تعیین می‌شود، تست می‌دهند.
اگر نتایج آزمایشات مشخص کند که واقعا ۲۵ درصد از اعضای ۲ تیم کرونا دارند، بازی اخیرشان معوقه می‌شود و ۱۴ روز بازیکنان و اعضایی که کرونا گرفته‌اند، باید به قرنطینه بروند. درغیر‌این‌صورت نتیجه بازی ۳ بر ۰ به سود تیم‌های پارس جنوبی و نساجی اعلام می‌شود. این ۲۵ درصد شامل اعضایی از تیم می‌شود که فدراسیون فوتبال برای آن‌ها کارت حضور در بازی را صادر کرده باشد. یعنی همراهانی که در کنار تیم حضور دارند، اما قراردادشان در سازمان لیگ ثبت و برای آن‌ها کارت صادر نشده، درصورتی‌که آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شود، جزو کرونایی‌ها محاسبه نخواهند شد.


مهدی: هیچ مسابقه‌ای لغو نمی‌شود
سهیل مهدی، سرپرست کمیته مسابقات، می‌گوید هیچ مسابقه‌ای لغو نمی‌شود و اگر تیمی کرونا داشته باشد، مسابقاتش تعلیق می‌شود. او دراین‌باره می‌گوید: اگر به‌هردلیلی فارغ از کرونا تیمی در زمین حاضر نشود، مسیر برگزاری این است که گزارش ناظر بازی، داوران و هیئت فوتبال استان تهیه و پرونده می‌شود.
 
حالا اگر در کنار این، یک دلیل پزشکی مثل کرونا هم باشد، اظهارات باشگاه ثبت می‌شود و برای تصمیم‌گیری از سازمان لیگ خارج و در اختیار نهاد قضایی فدراسیون قرار می‌گیرد. نتیجه تست‌های دوباره‌ای که گفتم، در ارکان قضایی بررسی می‌شود؛ اینکه ۳ بر ۰ می‌شود، محرومیت دارد و...، به آن‌ها بستگی دارد. اگر یک بازی برگزار نشود، ما آن را نگه می‌داریم تا کمیته انضباطی درباره‌اش تصمیم بگیرد. قاعدتا اگر تست و مراحل پزشکی به‌سمتی برود که تیم باید در قرنطینه باشد، بازی این تیم معوق نگه داشته می‌شود تا شرایط برگشت به مسابقه را داشته باشند، اما بقیه بازی‌ها برگزار می‌شوند. بازی‌ها لغو نمی‌شود، بلکه به تعویق می‌افتد.
استقلالی‌ها و فولادی‌ها مدعی شده‌اند بیش از ۲۵ درصد از اعضای آن‌ها مبتلا به کرونا شده‌اند و به‌همین‌دلیل در بازی دیشب به میدان نرفتند. جالب اینکه استقلالی‌ها مدعی شده‌اند از فولاد کرونا گرفته‌اند و فولادی‌ها هم این موضوع را تکذیب و استقلال را تهدید به شکایت کرده‌اند. پیرو این اتفاق، حمیداوی، مالک باشگاه شهرخودرو، مصاحبه کرد و گفت اگر مسابقه‌ای لغو شود، از بازی‌ها کنار خواهند کشید. نساجی هم چنین‌ایده‌ای دارد. اگر نتیجه بازی با فولاد ۳ بر ۰ به سود تیم نساجی اعلام نشود، این تیم از حضور در ادامه بازی‌ها انصراف خواهد داد.
جالب اینکه هم تیم شهرخودرو و هم تیم نساجی، مخالفان برگزاری ادامه بازی‌های لیگ برتر بودند و دلیلشان هم این بود که امکان اجرای پروتکل‌های بهداشتی در لیگ برتر فوتبال ایران وجود ندارد، اما فدراسیون فوتبال اهمیتی به این اعتراض‌ها نداد و درنهایت مقرر شد بازی‌ها با دستور ستاد مبارزه با کرونا در ورزش و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.


قانون ۲۵ درصدی در اروپا وجود ندارد
در فوتبال اروپا و در کشور‌هایی که تصمیم به ادامه برگزاری بازی‌ها گرفته شده است، هیچ شرطی مبنی‌بر لغو بازی‌ها وجود ندارد. هر بازیکنی که به کرونا مبتلا شده باشد، حق حضور در بازی‌ها را ندارد و به قرنطینه می‌رود. تیم‌ها می‌توانند از سهمیه جوانان و امید خود در بازی‌های لیگ برتر بهره ببرند. نمونه‌اش تیم روستوف، یکی‌دو هفته پیش در غیاب ۶ بازیکن کرونایی خود به‌مصاف سوچی رفت و در این بازی ۱۰ بر ۱ شکست خورد. روستوف تلاش زیادی کرد که این بازی را به تعویق بیندازد، اما فدراسیون فوتبال روسیه این درخواست را قبول نکرد و به تیم روستوف گفته بود اگر به زمین نرود، علاوه بر اینکه ۳ بر ۰ بازنده می‌شود، جریمه نقدی هم خواهد شد.

نکته مهم، نتایج تست‌ها در کشور‌های مختلف است. هر گاه از همه تیم‌های حاضر در لیگ برتر تست گرفته می‌شود، در کشور‌های خارجی یا نتایج منفی است یا یکی‌دو بازیکن به کرونا مبتلا شده‌اند؛ اما در ایران خیلی از تیم‌ها ۶ - ۷ یا ۱۶ بازیکن کرونایی دارند. تیمی ۷ گل می‌خورد و می‌گوید ۷ بازیکنش کرونایی شده‌اند. این اعلام‌ها تاجایی پیش رفته که سازمان لیگ ازاین‌پس از تیم‌ها راستی‌آزمایی می‌کند و تیم‌ها مجبور به تست در آزمایشگاهی می‌شوند که سازمان لیگ تعیین می‌کند.
این البته خیلی بد است. چرا باید احساس دروغ به آدم‌ها و سازمان لیگ در اعلام تعداد کرونایی‌ها از سوی باشگاه‌ها دست بدهد؟ یاد جریمه سال گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا افتاده‌ایم که فدراسیون فوتبال را به‌دلیل دادن اطلاعات غلط درمورد باشگاه‌های ایرانی جریمه نقدی کرد و البته این دروغ‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->